Megbüntettek, mert esett az ónos eső...

Sziasztok!
Egy rendhagyó történetet osztok meg veletek alább...
 
Budapest, XII. kerület,  hajnali 1 óra.  Egy utasomat  igyekeztem hazavinni Budára, és elég érdekes időjárás volt ebben az időszakban. Esik az ónos eső, az utak nincsenek letakarítva. Konkrétan a több hetes hó-jég-eső és egyéb sz@r ráfagyva. Sötét van szinte senki az utakon. Aki már járt ilyen időjárásban  a Budai hegyekben vezető utakon, az most együtt érez velem.
Pedig ha valamit megtanultam, akkor az a vezetés! Közel 700.000 km és sok extrém szituáció, időjárás. Persze úttakarítás nincs. Mondjuk ezen csodálkozni? Azon kell csodálkozni, aki azon csodálkozik, hogy nem takarítják az utakat Budapesten. (állítólag kevesebb pénzt kaptak idén, ezért nem tudtak elég gépet kivezényelni)
Szóval megyünk föl az emelkedőn , mire az autóm elkezdett a tükörjégen visszafele csúszni. Irányíthatatlanul. Kb. besz@rtunk mind a ketten. Már el is döntöttem hogy kész vége, visszacsúszunk az utca aljáig és ott mindent letarolunk. Autókat, fákat, kerítéseket. Annyi lélekjelenlétem maradt, hogy egy saroktelken lévő drótkerítéséből kiálló farönknek neki tudtam kormányozni a kocsit és sikerült megállnunk. A nagyobb baj így elkerülve :-) 

winter-driving_1483758854191_7562344_ver1_0.jpgDE. Ezután se előre se hátra. Beragadtunk, a kocsi nem mozdul csak kaparnak a jégen a kerekek.  Az eleje kilóg az útra és már mellettem nem fér el másik jármű. Szőnyegek a kerék alá, az utasom lökdösi hátulról én próbálom hintáztatni. Semmi. Az utasom kb. 6 háznyira lakott onnan. Kérem őt hozzon sót, homokot lapátot valamit. Mondja okey. Azóta sem láttam...  Ott maradtam egyedül és meg voltam zavarodva mint Ádám anyák napján.
Nem tudtam mit tenni, felhívtam a 112-őt. Mondták küldenek segítséget. Jött is két daliás rendőr személyében, olyan 15 perc múlva. Már ők sem tudtak a kocsival feljutni szó szerint úgy másztak fel hozzám. A két rendőr akik nagyon segítőkésznek  bizonyult. Felvették az adatokat, lefényképezték (?)) az autót, aztán megpróbálták kitolni az autót. Nem ment. Kínlódtunk 20 percen keresztül, meg se mozdul. Cb-n beszóltak és kértek tűzoltó segítséget, meg sószóró kocsit.  Meg is jöttek a tűzoltók kb. 15 perc múlva egy nagy kocsival. (a sószóró a mai napig nem ért oda) A három tűzoltó és a két rendőr együttes erővel tolja-húzza a kocsit. Semmi. Hozzák a sót, lapátot stb.. sóznak lapátolnak mondják várni kell kicsit mig dolgozik a só. Várunk, beszélgetünk és ázunk az ónos esőben. 20 perc múlva a só megdolgozta annyira a jeget hogy ki tudtuk szabadítani az autót!!! HURRÁ!
A tűzoltók elköszönnek és elmennek. A kocsiparancsnok azt mondta nekem örül hogy segíthettek és óvatosan vezessek haza. Emberi volt, KÖSZÖNÖM :-)
ÉS MOST JÖN A LÉNYEG!!! AMIKOR A TŰZOLTÓK ELMENTEK A RENDŐRÖK MONDTÁK, HOGY NEKÜNK LESZ MÉG EGY KIS DOLGUNK. UGYANIS MEGBÜNTETNEK 5000 FT HELYSZÍNI BÍRSÁGGAL!
Mondom miért?
Válasz: mert balesetet okoztam magamnak és zavartam a közlekedést!!!!! És nem a jég tehet róla hogy én megcsúsztam....
MIIIIIIIIIIII VAAAAAAAAAN?
Oda is adták a csekket és a jegyzőkönyvet, amire az van írva: SE SZEMÉLYI SÉRÜLÉS, SE SEMMILYEN KÁROKOZÁS NEM TÖRTÉNT!!!
Kérdezem én, ilyen csak Magyarországon történhet meg? Miben voltam én hibás? A 112 nem azért van hogy segítsenek az embereknek??? Miért nem takarítják az utakat?
Ha ezt tudom inkább megvártam volna a tavaszt......  Na mindegy csak egészség és térerő legyen!
Várom a véleményeteket :-)

 

Szép Napot!

 

Petrucco